Hoe AxionContinu het tekort aan goed zorgpersoneel te lijf gaat door inzet van doelgerichte content.
Hoe AxionContinu het tekort aan goed zorgpersoneel te lijf gaat door inzet van doelgerichte content.
De briefing
AxionContinu, een van de grootste zorgorganisaties in de regio Utrecht, heeft net als alle andere zorgorganisaties te kampen met flinke personeelstekorten. Met name in de zorg aan het bed, met functies als verzorgenden, verpleegkundigen en helpenden is het zeer moeilijk om nieuwe medewerkers aan te trekken. En daarom moet een organisatie als AxionContinu flink de schouders eronder zetten om een de beste keuze te zijn als werkgever voor de doelgroep. En hoe kun je dit beter doen dan interessante content te ontwikkelen die goed past bij de doelgroep?
De oplossing
AxionContinu koos voor Het Creatiehuis om alle content te ontwikkelen voor de arbeidsmarktcommunicatie. We begonnen het grootste project door het ontwikkelen van een mooie Employer branding film. Een film die echt anders was dan anders en niet gaat over de patiënt en de medewerker, maar over het werken in de (ouderen)zorg. Bijna zoals een ode aan de zorgmedewerker, want in de zorg werken, dat verdient wel wat lof. Hier kwam een mooi gedicht uit, welke is omgezet naar een film met een mooie boodschap en een herkenbare basis in Utrecht.Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met content voor de verschillende zorgfuncties, het hoofdkantoor, het opleidingscentrum en de verschillende divisies zoals revalidatie, de woon-zorgcentra en de thuiszorg. Met voor iedere zorgfunctie unieke en specifieke content.Daarnaast ontwikkelden we korte teasers voor de paid social ad campagnes en ontwikkelden we alle fotografie voor de nieuwe werken-bij website en social posts.
De door ons gemaakte
video's.
De door ons gemaakte
fotografie.
Statistieken.
AxionContinu
Jennifer, arbeidsmarktcommunicatie specialist
"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”
Boek een gratis kennissessie met ons.
Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.