Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.

Vacaturevideo
Vacatureteksten

Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.

Vacaturevideo
Vacatureteksten
Bekijk het resultaat

De briefing

Heinz, natuurlijk bij iedereen bekend van de tomatenketchup, heeft een mega fabriek in Elst. Vanuit deze fabriek wordt onder andere de ketchup gemaakt voor 72 landen in de wereld. Een flinke uitdaging, en zeker als je te weinig mensen hebt die kunnen zorgen dat alle machines in de fabriek goed blijven lopen. Heinz vroeg Het Creatiehuis om mee te denken hoe er snel goede technische mensen kunnen worden gevonden. We verzonnen een plan waarbij vacature video een belangrijk deel zou zijn van de nieuwe recruitment website. En waarbij de teasers (korte edits van de video) op social media hun werk zouden gaan doen.

De oplossing

We begonnen met een kick-off waarbij we de job USP's van de functies Operator en Storingsmonteur met elkaar bespraken. Wat zijn nu de redenen dat mensen in dit vakgebied bij Heinz zouden moeten komen werken? En wat maakt de huidige werknemer zo enthousiast? Al snel kwamen we erachter dat dit de trots is waarmee mensen iedere dag weer in de fabriek staan. Trots op het merk en op het feit dat zij ervoor zorgen dat er dagelijks 1,2 miljoen flessen ketchup van de band rollen. En dan hebben we het nog niet eens over bijvoorbeeld de mayonaise en sandwichspread ;) Het resultaat van de vacature video's mag er zijn! Binnen enkele weken campagne solliciteerden er 180 (!) technici naar een baan als Operator en Storingsmonteur. Er zijn 19 nieuwe medewerkers aangenomen. Een prachtig resultaat.

Volgende
Vorige
bekijk video

De door ons gemaakte

video's.

De door ons gemaakte

fotografie.

No items found.

Statistieken.

180+

Technici die soliciteerden binnen enkele weken

19

Nieuwe medewerkers door inzet van video content

AxionContinu

Jennifer, arbeidsmarktcommunicatie specialist

"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”

Portretfoto van de eigenaar van Het Creatiehuis, Daniel Brouwer
Daniel van het Creatiehuis
Hey Daniel!
Thanks voor de goede sessie. Heel waardevol!
Dat vonden wij ook, zo gaan we goed van start!

Boek een gratis kennissessie met ons.

Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.

Gerelateerde projecten

Facilicom/Trigion
Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie

Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.

Olympia
Werken-bij fotografie
Employer branding film
Social media content

Hoe Olympia informeert en werft door content op maat voor de gloednieuwe werken-bij-website van Olympia.

Werken bij NS
Vacaturevideo
Employer branding film

Het Creatiehuis levert alle content voor de nieuwe werken-bij website van NS.