Hoe KwikFit een employer brand neerzet door video en tegelijk nieuw technisch personeel aantrekt.

Vacaturevideo
Employer branding film

Hoe KwikFit een employer brand neerzet door video en tegelijk nieuw technisch personeel aantrekt.

Vacaturevideo
Employer branding film
Bekijk het resultaat

De briefing

“Als je een echte autogek bent, dan werk je bij KwikFit”. Met deze slogan trapt KwikFit de nieuwe videocampagne af, welke zij samen met Het Creatiehuis ontwikkelden. KwikFit, het grootste autoservice bedrijf van Nederland is, net als vele andere bedrijven op zoek naar technisch personeel. Niks doen is geen optie meer, want om nieuw personeel aan te trekken moet je de doelgroep verleiden. Dat bedrijven niet meer zonder video kunnen om hun werkgeversmerk aan de buitenwereld te laten zien, dat weten inmiddels veel bedrijven. Ook KwikFit is daar een van.

De oplossing

Iedereen kent KwikFit. Maar weten monteurs en APK keurmeesters ook waarom het werken bij KwikFit verschilt van het werken bij een ander bedrijf? Het Creatiehuis ontwikkelde een Employer branding film voor KwikFit waarin we vertellen waarom het zo leuk is om bij KwikFit te werken. Daarnaast ontwikkelden we voor de twee functies waar de meeste vacatures voor zijn (monteur en APK keurmeester) videocontent. Korte video’s om de doelgroep naar de landingspagina te krijgen en langere video’s voor op die landingspagina waarin de doelgroep meer te weten komt over de functies, en natuurlijk waarom ze bij KwikFit moeten komen werken. Ook voor e-bike servicemonteur ontwikkelde Het Creatiehuis de content, welke dezelfde opzet heeft als de content voor monteur en APK keurmeester.

Volgende
Vorige
bekijk video

De door ons gemaakte

video's.

De door ons gemaakte

fotografie.

No items found.

Statistieken.

Kwik-Fit

Liselotte, Recruiter bij KwikFit

"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”

Portretfoto van de eigenaar van Het Creatiehuis, Daniel Brouwer
Daniel van het Creatiehuis
Hey Daniel!
Thanks voor de goede sessie. Heel waardevol!
Dat vonden wij ook, zo gaan we goed van start!

Boek een gratis kennissessie met ons.

Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.

Gerelateerde projecten

NS Veiligheid & Service
Social media content
Vacaturevideo
Werken-bij fotografie

Aantrekken van gewild veiligheid personeel door targeted social media campagnes.

Heinz
Vacaturevideo
Vacatureteksten

Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.

Facilicom/Trigion
Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie

Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.