Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.
Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.
De briefing
Trigion, onderdeel van facilitair dienstverlener Facilicom, ken je waarschijnlijk als je je aanmeldt bij een receptie of beveiliging in warenhuizen of winkelcentra. Ook verlenen zij service op luchthaven Schiphol aan mensen die minder ter been zijn, zodat deze mensen op tijd hun vlucht kunnen halen. Passagiersassistent, een onbekende functie waar niemand op zoekt die een baan zoekt. Er was een tekort aan 450 van deze assistenten. Tijd om in actie te komen dus.
De oplossing
Om kosten te besparen en om zo snel mogelijk nieuwe aanwas te hebben, heeft Trigion ervoor gekozen om inhuur via uitzendbureau's te stoppen en volledig eigen werving te gaan, ondersteund door campagnes met goede content. Het Creatiehuis werd gevraagd om de content te maken in de vorm van video en fotografie.Na een goede kick-off gingen we meteen aan de slag om de video's te maken. De job USP's waren reeds bekend, de doelgroepen in kaart gebracht. Met twee enthousiaste medewerkers hebben we de video's geschoten in en om de luchthaven. Door de enthousiaste verhalen die we konden vastleggen, is dit zeer geslaagd geweest en dit is ook te zien in het resultaat. We bereikten enorm veel mensen. Maar liefst 3769 mensen hebben gesolliciteerd, waarvan er 614 zijn aangenomen. Je leest het goed; meer dan het doel was. We zijn natuurlijk trots op deze intensieve en zeer geslaagde samenwerking.
De door ons gemaakte
video's.
De door ons gemaakte
fotografie.
Statistieken.
450
3750+
600+
Kwik-Fit
Liselotte, Recruiter bij KwikFit
"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”
Boek een gratis kennissessie met ons.
Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.