Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.

Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie

Hoe Facilicom 640 nieuwe medewerkers wist aan te trekken door de inzet van videocontent.

Vacaturevideo
Social media content
Werken-bij fotografie
Bekijk het resultaat

De briefing

Trigion, onderdeel van facilitair dienstverlener Facilicom, ken je waarschijnlijk als je je aanmeldt bij een receptie of beveiliging in warenhuizen of winkelcentra. Ook verlenen zij service op luchthaven Schiphol aan mensen die minder ter been zijn, zodat deze mensen op tijd hun vlucht kunnen halen. Passagiersassistent, een onbekende functie waar niemand op zoekt die een baan zoekt. Er was een tekort aan 450 van deze assistenten. Tijd om in actie te komen dus.

De oplossing

Om kosten te besparen en om zo snel mogelijk nieuwe aanwas te hebben, heeft Trigion ervoor gekozen om inhuur via uitzendbureau's te stoppen en volledig eigen werving te gaan, ondersteund door campagnes met goede content. Het Creatiehuis werd gevraagd om de content te maken in de vorm van video en fotografie.Na een goede kick-off gingen we meteen aan de slag om de video's te maken. De job USP's waren reeds bekend, de doelgroepen in kaart gebracht. Met twee enthousiaste medewerkers hebben we de video's geschoten in en om de luchthaven. Door de enthousiaste verhalen die we konden vastleggen, is dit zeer geslaagd geweest en dit is ook te zien in het resultaat. We bereikten enorm veel mensen. Maar liefst 3769 mensen hebben gesolliciteerd, waarvan er 614 zijn aangenomen. Je leest het goed; meer dan het doel was. We zijn natuurlijk trots op deze intensieve en zeer geslaagde samenwerking.

Volgende
Vorige
bekijk video

De door ons gemaakte

video's.

De door ons gemaakte

fotografie.

Medewerker van Trigion die een oude man assistentie verleent op een vliegveld
Medewerker van Trigion die een oude man in een rolstoel helpt
Twee medwerkers van Trigion die een persoon naar een vliegtuig helpen
Twee medewerkers van Trigion die een persoon de trap van een vliegtuig af helpen
Twee medewerkers van Trigion die een persoon begeleiden naast een KLM vliegtuig
Twee medewerkers van Trigion die een persoon begeleiden naast een KLM vliegtuig
Een medewerker van Trigion die een persoon een busje uit helpt
Twee medewerkers van Trigion die over het vliegveld lopen
Twee medewerkers van Trigion in gesprek met elkaar op het vliegveld
Twee medewerkers van Trigion lachend in gesprek met elkaar op een roltrap
Twee medewerkers van Trigion lachend in gesprek met elkaar op een roltrap
No items found.

Statistieken.

450

Mensen tekort vóór inzet van targeted video

3750+

Solicitanten door inzet van targeted video

600+

Nieuwe werknemers na inzet van targeted video

Kwik-Fit

Liselotte, Recruiter bij KwikFit

"We ontdekten dat de advertenties met de video’s gemaakt door Het Creatiehuis, ruim 50% extra clicks opleverden dan het materiaal dat we eerder hadden ingezet. Bovendien waren we op zoek naar video’s met sterke engagement. Dat is gelukt: de video’s hebben zichtbaar meer sollicitanten opgeleverd.”

Portretfoto van de eigenaar van Het Creatiehuis, Daniel Brouwer
Daniel van het Creatiehuis
Hey Daniel!
Thanks voor de goede sessie. Heel waardevol!
Dat vonden wij ook, zo gaan we goed van start!

Boek een gratis kennissessie met ons.

Het Creatiehuis biedt in 30 minuten een online inspiratiesessie over de beste content voor jouw werken-bij website of campagne. We laten je voorbeelden zien uit de praktijk en de behaalde resultaten.

Gerelateerde projecten

NS Veiligheid & Service
Social media content
Vacaturevideo
Werken-bij fotografie

Aantrekken van gewild veiligheid personeel door targeted social media campagnes.

AxionContinu
Vacaturevideo
Employer branding film
Werken-bij fotografie
Social media content

Hoe AxionContinu het tekort aan goed zorgpersoneel te lijf gaat door inzet van doelgerichte content.

KwikFit
Vacaturevideo
Employer branding film

Hoe KwikFit een employer brand neerzet door video en tegelijk nieuw technisch personeel aantrekt.

Heinz
Vacaturevideo
Vacatureteksten

Tekort aan technisch personeel opgelost door inzet van targeted recruitmentvideo.